Üsküdar Belediyesi’nin AK Partili Meclis Üyesi Ekrem Baki, partisinden istifa ettiğini meclis oturumunda açıkladı. Baki, muhalefete karşı uygulandığını ifade ettiği baskıların artması nedeniyle bu kararı aldığını belirtti. Üsküdar Belediyesi Mayıs ayı 1. Oturumu, CHP’li Belediye Başkanı Sinem Dedetaş başkanlığında gerçekleştirilirken, gündem dışı söz alarak kürsüye çıkan Baki, istifasını kamuoyuna duyurdu.Baki, istifa kararını şu sözlerle açıkladı: “Son günlerde muhalefete karşı yürütülen ağır baskılar ve dozunun giderek artması, iyiye gideceğine dair bir işaret göremiyor oluşum; gerek hukuk gerekse siyaset anlayışımın bu baskılarla bağdaşmaması sebebiyle mensubu bulunduğum Adalet ve Kalkınma Partisi’nden istifa etmiş bulunuyorum.”
AK PARTİ’DEN TEPKİ: “KENDİSİNE YAKIŞAN MECLİS ÜYELİĞİNDEN DE İSTİFA ETMESİDİR”
Ekrem Baki’nin istifasına ilişkin açıklama yapan AK Partili Meclis Üyesi Vefa Yunus Taylan, “Geçen ay faaliyet raporu sunumu sırasında oturumu yöneten Ali Aral bize söz hakkı vermeyince salonu terk ettik. Ancak Ekrem Bey salonda kalmayı tercih etti. Bu da kendi demokratik tutarlılığıyla çelişiyor,” diyerek tepki gösterdi.Taylan, sözlerini şu ifadelerle tamamladı:“Ekrem Baki, AK Parti’nin oylarıyla meclise seçildi. Kendisine yakışan meclis üyeliğinden de istifa etmesidir. Ama kararına saygılıyız.”